Nime „LACK“ kuuldes mõtleb enamik inimesi IKEA madalale abilauale – see mööbliese on tõeline IKEA klassika, mida on aastate jooksul toodetud loendamatutes värvitoonides. Ehkki praeguseks on algsele lauale lisandunud terve sari riiuleid, telerialuseid ja lauakomplekte, on abilaud neist siiski kõige tuntum.
IKEA tootevaliku juhi Vivianne Sjölini arvates pakkus IKEA 1970ndatel liiga palju suuri ja raskeid puidust, metallist ja klaasist valmistatud laudu. Ta oleks tahtnud näha rohkem väikeseid ja mitmekülgseid eri värvi lauakesi, mis sobiksid kõikjale ja mida külastajad saaksid osta hetkeemotsiooni ajel – peaaegu nagu suveniire. Sel ajal IKEA valikus nii universaalset lauda ei olnud.

Kui disainerid laua kujundamisega valmis said, osales Vivianne Sjölin ka sellele värvi valimises. Ta mäletab, et soovitas lauda valmistada eri toonides. 1979. aastal ilmuski üllatavalt soodsa hinnaga laud IKEA poodidesse ja selle värvivalikus oli lisaks valgele veel neli tooni. LACK abilaud võitis kohe kõigi südamed ja seda armastatakse ka tänapäeval. Eestlaste lemmik on tumepruun LACK laud.

Toode algab taskukohasest hinnast

IKEA disainerid peavad iga kodusisustustoodet kujundades silmas, et see oleks funktsionaalne, ilus, vastupidav ja kvaliteetne, ent samas ka kestlik ja taskukohane. Kõik need omadused mõjutavad üksteist ning lisavad taskukohasele hinnale tähendust ja väärtust.

Et meie tooted oleksid kõigile taskukohased, alustame nende kujundamist külastajate vajaduste väljaselgitamisest ja teisalt uurime, kui palju on neil võimalik teatud toodetele kulutada. Meie eesmärk IKEAs on, et meie toodete hindu tajutaks kõigis hinnaklassides taskukohastena ning võtame seda arvesse juba nende disainimisel. Taskukohaseid hindu saame pakkuda tänu materjali ja ressursside nutikale kasutusele, tootmise ratsionaliseerimisele ja rakendades kulu teadlikkust, mis aitavad kulud kogu IKEA väärtusahelas madalal hoida.
 

80 aastat IKEA pärandit

Rootsi mööblitootja IKEA on kogu maailmas tuntud oma skandinaaviapärase disaini ja kõrge kvaliteedi poolest. Ettevõtte visioon „Luua parem igapäevaelu paljudele inimestele“ ulatub kodu sisustamisest palju kaugemale. Oleme aastakümneid talletanud kogemusi ja kogunud teadmisi selle kohta, kuidas kõige paremini lahendada koduseid väljakutseid, täita inimeste muutuvaid vajadusi ja soove ning pakkuda inspireerivaid lahendusi taskukohase hinnaga.



X